HÍVJON MINKET!
(06-1) 297-6118

Heti ajánlatok

2022. 38. heti ajánlatunk!

Vive la France! – a legfranciább autómárka

Vive la France! – a legfranciább autómárka

A franciák számára a Citroën sokkal több, mint egy autómárka: a modern Franciaország jelképe, egy sajátos életérzés megjelenítője. A technikai újításairól és egyedi megoldásairól híres autógyárat André-Gustave Citroën alapította, aki a kor egyik legnevesebb műszaki oktatási intézményén, a párizsi Műszaki Főiskolán szerezte mérnöki diplomáját. Az üzleti életbe egy szerelvénygyártó vállalkozással indult, majd 1907-ben az összeomlás szélén álló Mors autógyár élére került. Szervezőkészsége és hatékony munkája nyomán azonban a gyár nem csak visszanyerte vevőkörét, de termelése a korábbi tizennyolcszorosára növekedett.

Az első világháború csak átmenetileg állította meg a fiatal autógyárost. Citroën a háború után megalapította saját autógyárát, amibe beolvasztotta a Mors üzem maradékát, hamarosan pedig legördült első saját tervezésű modellje, a Citroën Type A is a gyártósorról. Az autó a maga korában igen korszerű volt. 1327 cm³-es, 18 lóerős, négyhengeres motorja 65 km/órás sebességig tudta felgyorsítani, amely az akkori igényeknek bőven megfelelt. Az autót elöl-hátul elliptikus rugókkal látták el annak érdekében, hogy elviselhetővé tegyék az utazást még a korabeli gyatra utakon is. Az 1921-ig összesen 24 093 példányban gyártott Type-A-ból naponta több mint száz készült, s így ez volt Európa első sorozatban gyártott automobilja.

André Citroën nemcsak a sorozatgyártás megteremtésében volt az első: úttörő volt abban is, hogy felismerte a reklám szerepét. Így sokaknak leesett az álla például, amikor 1922-ben a Párizsi Autókiállítás ideje alatt egy műrepülő pilóta segítségével az égen kirajzoltatta a „Citroën” szót. Ő adományozta a Diadalív és a Concorde tér díszkivilágítását, de leglátványosabb húzása mégis talán az Eiffel-tornyon 1925-ben elhelyezett, és egészen 1936-ig fent lévő, villanykörtékből kirakott „Citroën” felirat volt, amely a valaha volt legnagyobb világító reklámfeliratként a Guinness világrekordok közé is bekerült.

A rendkívül ötletgazdag Citroën a nagyközönség mellett az újságírókat és a tudományos világot is meg akarta nyerni a márkának, ezért nagyszabású expedíciókat szervezett Afrikába (1925), Ázsiába (1931) és Alaszkába (1934). Nem feledkezett meg egy új, jelentős potenciált rejtő vásárlói körről, a hölgyekről sem. Számukra kisebb hengerűrtartalmú, élénksárgára festett, lágyabb vonalvezetésű típust tervezett. Bevezette a hitelre történő vásárlást, ami csak úgy vonzotta a vevőket és óriásit lendített a gépkocsik elterjedésén Franciaországban.

A francia autóipar kezdeteinek és a Citroën márka alapítójának állít emléket ez a III. Napóleon császár uralkodásának utolsó évtizedéből származó francia aranypénz. Ezzel az eredeti, közel 6,5 gramm összsúlyú, 900-as aranyból vert érmével értékes nemesfémet vásárolhat a befektető. Ezért használja ki Ön is a most kínált lehetőséget, és éljen az alábbi ajánlattal személyes vagyoni biztonságának megőrzésére!

20 frank, III. Napóleon, 1861-1871, Franciaország

20 frank, III. Napóleon, 1861-1871, Franciaország
(6,45 g, 900-as arany, Ø 21 mm)

160 000 Ft

megrendelés

A fizikai nemesfémek vásárlása hosszútávú, konzervatív befektetésnek számít. Az egyéni vagyoni helyzettől függően megtakarításaink 5-20%-át ajánlott nemesfémekbe fektetni. A nemesfémvásárlást célszerű időben elaprózva, több különböző időpontban megvalósítani, az árfolyamkilengések egalizálására. Döntése meghozatala előtt, kérjük, hogy mérlegelje befektetési céljait és egy esetleges árfolyamesésből származó kockázatokat. A fentiekben foglaltak nem minősülnek befektetési tanácsadásnak. A listaár változtatásának jogát fenntartjuk. Ajánlatunk a készlet erejéig érvényes. Megrendelésével elfogadja az ÁSZF-et!

Aranypiac hírlevél

Adja meg e-mail címét, és máris minden fontos hír az aranyról házhoz jön!

Név:
E-mail: