HÍVJON MINKET!
(06-1) 297-6118

Heti ajánlatok

2022. 33. heti ajánlatunk!

Amerikai álom a vasfüggöny túloldalán

Amerikai álom a vasfüggöny túloldalán

Az egyik legelső szovjet autógyártó a Moszkvics volt, melynek előzményei egészen 1929-ig nyúltak vissza. Ekkor kötött megállapodást a szovjet gazdasági vezetés és a Ford egy közös moszkvai autógyár létesítésére. Az üzem fel is épült és 1930 végén amerikai mintára elindulhatott a termelés. A gyár több névváltás után végül Moszkovszkij Závod Malolitrazsnyi Avtomobilej (MZMA), azaz Moszkvai Kisautógyár lett. Ez azonban túl hosszú volt egy autómárkának, ezért a vállalat által gyártott típusokat egyszerűen csak Moszkvicsnak nevezték el, ami magyarul nagyjából annyit tesz, hogy „Moszkva szülötte”.

Később az üzem tehergépkocsik összeszerelésére állt át, majd a második világháború során katonai járműveket gyártott, mígnem a német előretörés miatt az Urálon túli biztonságos belső területekre költöztették. A háború után ismét visszatért a gyár Moszkvába, és ismét a személyautók gyártása került előtérbe. Ehhez kapóra jött a szovjeteknek, hogy a második világháború után nemcsak a branderburgi Opel gyárat szerezték meg annak minden felszerelésével, gyártósorával, hanem az Opel Kadett személyautó terveit is, melyet aztán Moszkvics 400 néven kezdtek gyártani.

Hivatalosan 1946. december 4-én indult a Moszkvics 400-as sorozatgyártása, a munkások a feljegyzések alapján a december 8/9 közötti éjszaka végeztek az első példánnyal. Az első autóknál a motorháztető bal oldalán elhelyezték a Moszkva város alapításának 800. évfordulóját ünneplő emlékérmet. Fokozatosan futott fel a termelés, 1947-ben 1501, 1948-ban 6706, 1949-ben 19 806 példány készült a szovjet autókhoz képest modern – független első felfüggesztés, önhordó karosszéria, alumínium dugattyúk – konstrukcióból.

1948-ban már a Moszkvai Autógyár első termékének az exportját is megkezdték, az első példányok Finnországba mentek. Nagyjából 8000 rubelbe került a Moszkvics 400 – a havi átlagkereset ekkor 600 rubel volt a Szovjetunióban. A termelés 1956. április 20-án fejeződött be, a kilenc év alatt 247 439 darab Moszkvics 400-as készült, ebből 19 809 került külföldre. Igazából egy évtizeddel később, a hatvanas években lett igazán népszerű autó, amikor már a használtpiacon is nagy számban elérhető volt, sokak számára ez volt a belépő az autók világába.

Az MZMA 2006-ban csődbe ment, de pár évvel később a francia Renault már bejelentkezett az egykor sikeres márka jogaiért a cég feltámasztását tervezve. Az ukrajnai háború miatt azonban a Renault bejelentette, hogy kivonul Oroszországból és a gyárat jelképes 1 rubeles vételárért eladta Moszkva városának. A Moszkvics fénykorába kalauzol vissza az egykori Szovjetunió emblematikus aranypénze, ez a Cservonyec névre hallgató, 8,6 gramm összsúlyú, 900-as aranyból készült érme, amely közkedvelt befektetési aranyként kiváló lehetőséget nyújt Önnek is személyes vagyoni biztonságának megőrzésére!

10 rubel, Cservonyec, Szovjetunió, 1975–1982

10 rubel, Cservonyec, Szovjetunió, 1975–1982
(8,6 gramm, 900-as arany, Ø 22,5 mm)

270 000 Ft

megrendelés

A fizikai nemesfémek vásárlása hosszútávú, konzervatív befektetésnek számít. Az egyéni vagyoni helyzettől függően megtakarításaink 5-20%-át ajánlott nemesfémekbe fektetni. A nemesfémvásárlást célszerű időben elaprózva, több különböző időpontban megvalósítani, az árfolyamkilengések egalizálására. Döntése meghozatala előtt, kérjük, hogy mérlegelje befektetési céljait és egy esetleges árfolyamesésből származó kockázatokat. A fentiekben foglaltak nem minősülnek befektetési tanácsadásnak. A listaár változtatásának jogát fenntartjuk. Ajánlatunk a készlet erejéig érvényes. Megrendelésével elfogadja az ÁSZF-et!

Aranypiac hírlevél

Adja meg e-mail címét, és máris minden fontos hír az aranyról házhoz jön!

Név:
E-mail: