HÍVJON MINKET!
(06-1) 297-6118

Heti ajánlatok

2022. 17. heti ajánlatunk!

Egy autós mese: Volt egyszer három fivér …

Egy autós mese: Volt egyszer három fivér …

1899. február 25-én három lelkes fivér, Louis, Fernand és Marcel Renault aláírta a Société Renault Fréres (Renault-fivérek Társasága) nevű cég alapító okiratát. Persze, az aktusnak voltak előzményei. Ezek közül a legfontosabb az a polgári miliő és értékrend volt, amelyben a textilcég-tulajdonos Renault úr és hitvese nevelték gyermekeiket. A három fiú keményen dolgozott a családi vállalkozásban, Fernand és Marcel elsősorban a cégigazgatásban vett részt, míg a legkisebb fiú, a műszaki érdeklődésű Louis a termelési folyamatok megszervezésével foglalkozott.

Louis technikai érdeklődése korán kitűnt, így szülei külön műhelyt rendeztek be neki vidéki birtokukon. Húszéves korában a megtakarított pénzéből vett egy triciklit, amelyet szétszerelt, majd miután konstruált hozzá egy speciális kardántengelyt, valamint egy háromsebességes, hátrameneti fokozattal is ellátott sebességváltót, négykerekű kisautóként újra összerakta, és látványosan demonstrálta is annak teljesítményét: 1898. december 24-én felkapaszkodott vele a Montmartre-on, a Rue Lepic 13 százalékos kaptatóján. Az esetnek gyorsan híre ment, és rövid időn belül Louis Renault 13 autóra kapott megrendelést.

A Renault cég első sorozatban gyártott autója 1899-ben jelent meg. Természetesen nem több ezres szériákra kell itt gondolni, hiszen akkoriban igen kevesen engedhették meg maguknak az autóvásárlást. Igen drága volt a Renault is: 3000 frankot kértek érte, ami egy alkalmazott tízévi fizetésének felelt meg. A Renault-fivérek előtt azonban teljesen világos volt, hogy az automobiloké a jövő. A motorizáció népszerűsítésére pedig mi lett volna alkalmasabb az akkoriban szenzációszámba menő autóversenyeknél. Ezek közül a leghíresebbek a svájci városok között megtartott futamok voltak, amelyeken a Renault kocsik hamar fényes győzelmeket arattak többek Louis-val és Marcellel a volánjuk mögött.

A cég hírneve tehát folyamatosan nőtt, minden szinte álomszerűen alakult. Egészen addig az 1903-as tragikus napig, amikor a 31 esztendős Marcel a Párizs–Madrid versenyen halálos balesetet nem szenvedett. A mélyen lesújtott Louis soha többé nem indult futamon, de magát a márkát bölcsen a versenyeken tartotta. A legfényesebb sikereket – többek között az 1906-os Grand Prix megnyerésével – a magyar Szisz Ferenc aratta, akinek szobra a Hungaroring főbejáratánál látható.

A Renault jelenleg a világ egyik legnagyobb autógyártó vállalata, amely több egyéb autómárka (például a román Dacia, a dél-koreai Samsung) tulajdonosa, emellett – kereszttulajdonlás révén – szoros szövetségben áll a Nissannal is. A három fivér vállalkozásának kezdeti éveibe kalauzol vissza ez az eredeti, közel 6,5 gramm összsúlyú, 900-as aranyból vert érme, amellyel különleges numizmatikai emléket és egyben értékes nemesfémet is vásárolhat a befektető. Ezért használja ki Ön is a most kínált lehetőséget, és éljen az alábbi ajánlattal személyes vagyoni biztonságának megőrzésére!

20 frank, Gall kakas, 1898-1914, Franciaország

20 frank, Gall kakas, 1898-1914, Franciaország
(6,45 g, 900-as arany, Ø 21 mm)

149 500 Ft

megrendelés

A fizikai nemesfémek vásárlása hosszútávú, konzervatív befektetésnek számít. Az egyéni vagyoni helyzettől függően megtakarításaink 5-20%-át ajánlott nemesfémekbe fektetni. A nemesfémvásárlást célszerű időben elaprózva, több különböző időpontban megvalósítani, az árfolyamkilengések egalizálására. Döntése meghozatala előtt, kérjük, hogy mérlegelje befektetési céljait és egy esetleges árfolyamesésből származó kockázatokat. A fentiekben foglaltak nem minősülnek befektetési tanácsadásnak. A listaár változtatásának jogát fenntartjuk. Ajánlatunk a készlet erejéig érvényes. Megrendelésével elfogadja az ÁSZF-et!

Aranypiac hírlevél

Adja meg e-mail címét, és máris minden fontos hír az aranyról házhoz jön!

Név:
E-mail: