Mibe fektessek?Egyre növekszik a bizonytalanság a világban? Nem érzi biztosítva a megtakarítások vásárlóértékét? Hallott már befektetési arany rudakról és érmékről? Tudja melyiket érdemes választani? Bővebb információk
|
KapcsolatAz ARANYPIAC segítséget nyújt Önnek a nemesfémek világában. (06-1) 297-6118 NyitvatartásHétfőtől csütörtökig 9:00 - 17:00 Kérjen INGYENES visszahívást!Kollégáink állnak rendelkezésére kérdéseivel, ötleteivel és terveivel kapcsolatban! Vagy írjon nekünk levelet! |
A román autógyártás legismertebb márkája a Dacia. A márka születése 1966-ra datálható, ekkor köttetett meg ugyanis a megállapodás a francia Renault-val, ami azóta is a Dacia legfontosabb alappillére. A románok annak idején egy nemzetközi tenderen keresték a lehetséges külföldi partnert a hazai autógyártás beindításához. Erre többek között a Peugeot, az Alfa Romeo, a Fiat, és még a Mini is bejelentkezett, de Ceausescu a műszaki tartalom tanulmányozása után végül a Renault 12-est választotta.
Az Automobile Dacia eredetileg a Renault 12-est szerette volna licencben gyártani, ám mivel az még csak prototípusként létezett, a gyártósor teljes felszereléséig a Renault 8 román változatát készítették. A Dacia 1100 névre keresztelt, szögletes formájú kisautó nem számított a korszak legszebb modelljének, de az akkori szocialista viszonyok között elfogadható jármű volt a maga 46 lóerős motorjával. A Renault 12-es testvérmodellje, a rendkívül népszerű Dacia 1300-as gyártása csak 1969-ben indulhatott el. Ennek az volt a jellegzetessége, hogy mind a csomagtartó, mind a motorházfedél erősen lejtett az autó végének irányába, és ennek köszönhetően a jármű sziluettje igencsak eltért a tipikus kockaformájú korabeli autókétól.
1978-ban lejárt a franciákkal kötött szerződés, így a románok ettől kezdve maguk fejlesztették a műszaki tartalmat. Ekkor következett az 1310-es típus, aminek egy kicsit frissítették a külsejét, és kapott egy ötsebességes váltót is, ami nem volt megszokott a kor szocialista autóinál. Az 1.4 literes motorral felszerelt autókból elég sok talált gazdára Magyarországon, ahol akkoriban központilag a Merkur nevű vállalat intézte az autók értékesítését. Jellemző volt bizonyos típusoknál az akár több éves várakozás is, de a Dacia valamilyen okból kifolyólag jóval rövidebb idő alatt az új gazdájához kerülhetett, és ez növelte valamelyest az érdeklődést iránta.
1989 minden szempontból forradalmi változásokat hozott Romániában. A diktátor, Nicolae Ceausescu kivégzése, a szocialista rendszer bukása meglehetősen rendezetlen viszonyokat eredményezett. A Daciákhoz szokott vásárlókra rászabadult a piacgazdaság, amivel sajátos módon éltek: Magyarországra jártak át, hogy felvásárolják az itt értékesített, és a hazainál jobban összerakottnak számító autókat. Így Romániában a külföldről hazavitt Daciák továbbra is szép számmal jelen voltak az utakon, míg Magyarországról gyakorlatilag eltűntek.
A rendszerváltással nehéz helyzetbe sodródott a román autógyártás, ezért a román kormányzat folyamatosan külföldi partnereket keresett a Dacia számára, hogy az új, nyugatról származó fejlett technika és tőke ismét talpra állítsa. Végül 1999-ben a már kezdeteknél is segédkező Renault lett az új többségi tulajdonos. A franciák azóta teljesen megújították a termékpalettát, és ezzel másodszor is életet leheltek a haldokló Daciába, amely jelenleg sikeresebb, mint valaha bármikor. A román autógyártás második aranykorát mi sem jelképezi találóbban, mint az utolsó román király eredeti, 6,5 gramm összsúlyú, nagy tisztaságú aranypénze, mellyel értékes nemesfémet vásárolhat a befektető. Ezért használja ki Ön is a most kínált lehetőséget, és éljen az alábbi ajánlattal személyes vagyoni biztonságának megőrzésére!
20 lej, Mihály király aranya, Románia, 1944 |
192 000 Ft |
A fizikai nemesfémek vásárlása hosszútávú, konzervatív befektetésnek számít. Az egyéni vagyoni helyzettől függően megtakarításaink 5-20%-át ajánlott nemesfémekbe fektetni. A nemesfémvásárlást célszerű időben elaprózva, több különböző időpontban megvalósítani, az árfolyamkilengések egalizálására. Döntése meghozatala előtt, kérjük, hogy mérlegelje befektetési céljait és egy esetleges árfolyamesésből származó kockázatokat. A fentiekben foglaltak nem minősülnek befektetési tanácsadásnak. A listaár változtatásának jogát fenntartjuk. Ajánlatunk a készlet erejéig érvényes. Megrendelésével elfogadja az ÁSZF-et!