HÍVJON MINKET!
(06-1) 297-6118

Heti ajánlatok

2022. 36. heti ajánlatunk!

Bohém élet négy keréken

Bohém élet négy keréken

Václav Laurin lakatos és Václav Klement könyvkereskedő 1895-ben alapították a Laurin & Klement nevű céget a csehországi Mladá Boleslavban, amely akkoriban az Osztrák–Magyar Monarchiához tartozott. Kezdetben kerékpárokat gyártottak, majd 1899-ben megjelent az első motorkerékpár-típus, 1905-től pedig gépkocsikkal bővült a paletta. Az első négykerekű, a Voiturette máris hatalmas siker lett. Az elegáns vonalú kétszemélyes jármű sebességét 5–45 km/óra között lehetett szabályozni, és akár 20%-os kaptatón is képes volt felmenni. Az alapváltozat 3600 koronába került. Egy gyári munkás keresete napi 2 korona volt ekkor, a még kg-ban mért benzinért pedig 66 fillért kértek, ami alig volt drágább, mint egy liter sör.

A gyárat a nemzetközi elismerés a Monarchia legnagyobb autógyártójává tette. Így a Laurin & Klement már az első világháború előtt a világ számos országában jelen volt – Budapesten például az Andrássy út 10. alatt volt irodája –, és még a japán császár fiának is szállítottak autót. Ekkora siker egyben vonzó felvásárlási célponttá is tette a céget egy másik cseh vállalkozás, a Škoda Művek számára, amely ekkoriban már Európa egyik legnagyobb, 37 ezer embert foglalkoztató ipari komplexuma volt.

A Škoda vállalat ősét gróf Waldstein-Wartenberg Ernő alapította még 1859-ben. Ebben a pilseni gépgyárában lett 1866-ban főmérnök Emil Škoda, aki három év múlva megvette és felvirágoztatta a gyárat. Az üzem mozdonyokat, elektrotechnikai eszközöket és fegyvereket gyártott, valamint hidakat és egyéb acélszerkezeteket épített, de szállított alkatrészeket a niagarai vízerőműhöz és a szuezi csatorna zsilipjeihez, cukorgyárakhoz Törökországban és sörfőzdékhez Európa-szerte. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően Škoda cége gyorsan gyarapodott, és hamarosan az Osztrák–Magyar Monarchia egyik vezető iparvállalatává vált.

A Škoda számára 1924-ben jött el a várva várt pillanat, hogy megszerezze a Laurin & Klement többségi tulajdonát. Ebben az évben a Mladá Boleslav-i gyárban tűz ütött ki, amelyben számos épület és 300 gép semmisült meg, a Škoda pedig ajánlatot tett a romokban és csőd közeli helyzetben lévő vállalat felvásárlására. A két addigi tulajdonos kényszerűen beleegyezett, hogy cégüket a nagy multi bekebelezze; döntésük egyúttal a Laurin & Klement márkanév megszűnését jelentette.

Emil Škoda nem csak vállalkozóként volt nagy egyéniség, de rendkívüli szakmai tudásának köszönhetően gépészetet oktató professzorként is tevékenykedett Bécsben, a művészeket is támogatta, cégei nyereségéből sok alkotót szponzorált. Tekintélyes és befolyásos gyárosként és az osztrák felsőház tagjaként bárói címet is szerzett. A Škoda vállalat hőskorát idézi ez a 900-as aranyból vert eredeti osztrák 10 koronás érme, melynek révén értékes nemesfémet vásárolhat a befektető. Ezért használja ki Ön is a most kínált lehetőséget, és éljen az alábbi ajánlattal személyes vagyoni biztonságának megőrzésére!

10 korona, Ferenc József, Ausztria, 1892-1912

10 korona, Ferenc József, Osztrák–Magyar Monarchia, 1892-1912
(3,39 gramm összsúly, 900-as arany, Ø 19 mm)

101 000 Ft

megrendelés

A fizikai nemesfémek vásárlása hosszútávú, konzervatív befektetésnek számít. Az egyéni vagyoni helyzettől függően megtakarításaink 5-20%-át ajánlott nemesfémekbe fektetni. A nemesfémvásárlást célszerű időben elaprózva, több különböző időpontban megvalósítani, az árfolyamkilengések egalizálására. Döntése meghozatala előtt, kérjük, hogy mérlegelje befektetési céljait és egy esetleges árfolyamesésből származó kockázatokat. A fentiekben foglaltak nem minősülnek befektetési tanácsadásnak. A listaár változtatásának jogát fenntartjuk. Ajánlatunk a készlet erejéig érvényes. Megrendelésével elfogadja az ÁSZF-et!

Aranypiac hírlevél

Adja meg e-mail címét, és máris minden fontos hír az aranyról házhoz jön!

Név:
E-mail: