HÍVJON MINKET!
(06-1) 297-6118

Heti ajánlatok

2022. 26. heti ajánlatunk!

Örökifjú 100 éves

Örökifjú 100 éves

Az Alfa Romeo kihagyhatatlanul fontos fejezet az autótörténelem nagykönyvében, nem csak az autói, hanem az azokat megalkotó mérnökök miatt is, akik kivétel nélkül jelentős nyomokat hagytak maguk után a technikatörténetben: A magyar származású Vittorio Jano (magyarul János Viktor) óramű finomságú részletmegoldásai, Orazio Satta Puliga rekedt hangú, könnyű, és a magas fordulatszámot jól tűrő négy- és hathengeresei, vagy az első főkonstruktőr Giuseppe Merosi óriási, négyhengeres versenygépei. És emlékezzünk meg egy nagy versenyzőről is: Enzo Ferrari.

Az Alfa Romeót 1910. június 24-én alapították Milánóban, eredetileg Anonima Lombarada Fabbrica Atomobili (Lombardiai Autógyár) azaz ALFA néven. Az első modell, a 24 HP 1910-ben igazi műszaki csoda volt, 4,1 literes gépe 42 lóerőt tudott, s ezzel száz éve még hihetetlenül gyors, 100 km/órás végsebességre volt képes, miközben súlya alig nyomott egy tonnát.

Az első világháború hozta keresletcsökkenés a csőd szélére sodorta az ígéretes vállalkozást. A nehézipari profi, a mezőgazdasági gépgyártásban és a vasútgépészetben nevet szerzett nápolyi mérnök, Nicola Romeo így olcsón jutott az autógyárhoz 1915. december 2-án. A gyárkapukra felkerült az Alfa mellé a Romeo név, a 2500 munkás pedig boldog volt, hisz új munkaadójuk tőkét is pumpált az üzembe, igaz autót nem gyártottak, mert a teljes kapacitást a haditermelés kötötte le: szivattyúk, kompresszorok, hatalmas mennyiségű lőszer, repülőgép motorok, és 1917-től vasúti kocsik, mozdonyok is. Az autógyártás csak a háború után futott fel ismét.

Az első sportsikerekre viszonylag sokat kellett várni, de Szicília gép- és embergyilkos futamán, a Targa Florión megszerzett első hely 1923-ban egy csapásra az újságok címoldalára repítette az Alfa Romeo nevét. Az igazi Alfa Romeo legenda azonban csak a 30-as években született, amikor a soros nyolchengeres modellektől és a versenyző gyári pilóták nevétől – köztük a legendás Enzo Ferrari – és sikereitől volt hangos az olasz pályák környéke és a közélet. 11 Mille Miglia győzelem és egy máig megdönthetetlen rekord; négyszer egymás után a Le Mans-i 24 órás futam, sorban a Targa Florio-k és rengeteg Grand Prix. A versenygépek műszaki részletei hamarosan az utcai autókban is megjelentek.

A márkát nevére vevő és felvirágoztató Nicola Romeo 1876. április 28-án egy Nápoly melletti kisvárosban látta meg a napvilágot, az egyesült Olaszország első királya, II. Viktor Emánuel olasz király uralkodásának idején. A markáns arcszőrzetéről is nevezetes olasz király eredeti 6,45 gramm összsúlyú, 900-as aranyból vert pénze révén különleges kortörténeti dokumentumot és értékes nemesfémet vásárolhat a befektető. Ezért használja ki Ön is a most kínált lehetőséget, és éljen az alábbi ajánlattal személyes vagyoni biztonságának megőrzésére!

20 líra, II. Viktor Emánuel, Olaszország, 1861-1878

20 líra, II. Viktor Emánuel, Olaszország, 1861-1878
(6,45 gramm összsúly, 900-as arany, Ø 21 mm)

161 000 Ft

megrendelés

A fizikai nemesfémek vásárlása hosszútávú, konzervatív befektetésnek számít. Az egyéni vagyoni helyzettől függően megtakarításaink 5-20%-át ajánlott nemesfémekbe fektetni. A nemesfémvásárlást célszerű időben elaprózva, több különböző időpontban megvalósítani, az árfolyamkilengések egalizálására. Döntése meghozatala előtt, kérjük, hogy mérlegelje befektetési céljait és egy esetleges árfolyamesésből származó kockázatokat. A fentiekben foglaltak nem minősülnek befektetési tanácsadásnak. A listaár változtatásának jogát fenntartjuk. Ajánlatunk a készlet erejéig érvényes. Megrendelésével elfogadja az ÁSZF-et!

Aranypiac hírlevél

Adja meg e-mail címét, és máris minden fontos hír az aranyról házhoz jön!

Név:
E-mail: