Heti ajánlatok

2022. 25. heti ajánlatunk!

A négykarikás elegancia

A négykarikás elegancia

Az Audi története az egyik „legsokszínűbb” az autóipar történelmében. A kezdetek egy August Horch nevű konstruktőrhöz vezetnek vissza, aki 1896-tól Karl Benz cégében dolgozott, majd pár évre rá saját műhelyt alapított Horch és Társa néven. 1901-ben bemutatta az 5HP nevű modellt, amelyet kéthengeres, 4,5 lóerős motor hajtott akár 32 km/órás sebességig. Ám az akkori, induló autógyártók végzete utolérte őt is, Horchnak külső finanszírozókat kellett bevonnia a további működéshez. Az alapító és társai azonban hamarosan összekülönböztek a vállalat stratégiáján, így kenyértörésre került a sor: Horchnak a saját nevét viselő vállalkozásából mennie kellett.

A kudarc nem szegte kedvét, azonnal új céget kreált, csak éppen nevet nem talált hozzá. A saját nevét nem használhatta, hiszen a már ismert márka névhasználati joga az előző vállalatnál maradt. Az Audi nevet a fia javasolta, aki a családnevet lefordította latinra (Horch = fülelj = audi), így született meg az Audi márkanév. Ettől kezdve az új cégében már semmi nem akadályozta Horchot, hogy kizárólag a saját feje után menjen.

Az első Audi 1910-ben gurult ki a gyárból. A gyümölcs nem csak az eladások tekintetében, de a versenysportban is hamar beérett: a tízes évek első felében az Audi sikert sikerre halmozott az Österreichische Alpenfahrt alpesi futamain, és a gyártmány néhány év alatt széles körben népszerűvé vált. Aztán jött az első világháború, a célpiacot adó német lakosság megtakarításai lényegében semmivé foszlottak, és a korábbi, viszonylagos jólétet adó középosztály nyomorba süllyedt. A háborút követő, majd a világgazdasági válság sújtotta években Németország 71 autógyártójából csupán 12 maradt talpon.

A túlélés jegyében felvásárlások és egyesülések indultak el, amelyek végül ahhoz vezettek, hogy az Audi, a már ismert Horch, a DKW és a Wanderer cégek egyesülésével 1932-ben megalakult a mai Audi AG elődje az Auto Union, melynek márkajele a négy egymásba fonódó gyűrű lett. A chemnitzi székhelyű konszern Németország második legnagyobb autógyártójává vált. A második világháború után azonban a konszern Németországhoz hasonlóan kettészakadt. Chemnitz a szovjet megszállási övezetbe esett, ahol felszámolták az Auto Uniont, az ország szerencsésebbik felében viszont újjáélesztették a nevet. A bajorországi Ingolstadtban már Audi néven folytatódott a gyártás, míg a kelet-németországi üzemek IFA autókat és motorkerékpárokat állítottak elő, utóbbiakat rövid idő elteltével MZ-re nevezték át.

A német autóipari úttörő, August Horch cégei a Német Császárság szászországi tartományából, Chemnitz és Zwickau városából indult világhódító útjukra. Azokban az években a tartomány ura III. Frigyes Ágost, az utolsó szász király volt. Az ő eredeti, közel 8 gramm összsúlyú, 900-as aranyból vert pénze nem csak numizmatikai különlegesség, de értékes befektetés is lehet egyben. Ezért használja ki Ön is a most kínált lehetőséget, és éljen az alábbi ajánlattal személyes vagyoni biztonságának megőrzésére!

20 márka, III. Frigyes Ágost, Szászország, 1905-1914

20 márka, III. Frigyes Ágost, Szászország, 1905-1914
(7,97 gramm, 900-as arany, Ø 22 mm)

241 000 Ft

megrendelés

A fizikai nemesfémek vásárlása hosszútávú, konzervatív befektetésnek számít. Az egyéni vagyoni helyzettől függően megtakarításaink 5-20%-át ajánlott nemesfémekbe fektetni. A nemesfémvásárlást célszerű időben elaprózva, több különböző időpontban megvalósítani, az árfolyamkilengések egalizálására. Döntése meghozatala előtt, kérjük, hogy mérlegelje befektetési céljait és egy esetleges árfolyamesésből származó kockázatokat. A fentiekben foglaltak nem minősülnek befektetési tanácsadásnak. A listaár változtatásának jogát fenntartjuk. Ajánlatunk a készlet erejéig érvényes. Megrendelésével elfogadja az ÁSZF-et!

Aranypiac hírlevél

Adja meg e-mail címét, és máris minden fontos hír az aranyról házhoz jön!

Név:
E-mail: