Mibe fektessek?Egyre növekszik a bizonytalanság a világban? Nem érzi biztosítva a megtakarítások vásárlóértékét? Hallott már befektetési arany rudakról és érmékről? Tudja melyiket érdemes választani? Bővebb információk
|
KapcsolatAz ARANYPIAC segítséget nyújt Önnek a nemesfémek világában. (06-1) 297-6118 NyitvatartásHétfőtől csütörtökig 9:00 - 17:00 Kérjen INGYENES visszahívást!Kollégáink állnak rendelkezésére kérdéseivel, ötleteivel és terveivel kapcsolatban! Vagy írjon nekünk levelet! |
Katalónia miként ma, úgy a 19. század végén is Spanyolország leggazdagabb és legfejlettebb része volt. A tartomány fővárosa, Barcelona már akkor is igazi nyüzsgő világváros volt, jelentős kereskedelemmel és iparral. Logikus tehát, hogy az Európában gyorsan terjedő automobilláz az Ibériai-félszigetre eljutva arrafelé ütötte fel a fejét 1898-ban, amikor is egy egykori tüzérkapitány, bizonyos Emilio de la Cuadra manufaktúrájában készült el spanyolhon első saját gyártású automobilja, és pedig nem is akármilyen: egy elektromos hajtású.
Emilio rövidesen megismerkedett a svájci Mark Birkigt mérnökkel, akivel életre szóló barátságot kötött, és vele közösen megtervezte első belsőégésű motorral szerelt autójukat. A cég nem sokkal később csődbe ment ugyan, de tulajdonosai 1904-ben újraindították, a vállalat ekkor vette fel a La Hispano-Suiza Fábrica de Automóviles nevet, ami a két alapító nemzetiségére utal, és egyszerű fordításban annyit tesz, hogy „spanyol-svájci autógyár”.
A második nekifutás olyannyira sikeresnek bizonyult, hogy a barcelonai üzem egészen 1946-ig gyártott motorokat autók, teherkocsik, buszok, sőt repülőgépek számára is. A motorok mellett a cég üzemében készültek – természetesen szigorúan kézi munkával – egyedi, méregdrága, a kor színvonalát mindenben megütő sportautók és luxuskocsik is. Ez utóbbiak egyikéből a spanyol király, XIII. Alfonz is vásárolt magának. Az uralkodó olyannyira kedvelte a márkát, hogy megengedte, hogy a különleges és a versenyeken is sikeres kocsiknál a nevét, az Alfonso-t használhassák. Így kapták ezek a modellek a Hispano Suiza Alfonso nevet.
Az első világháború idején a gyár leginkább repülőgépmotorokat készített és a haditermelésre állt át, de a zivataros idők után, az 1920-as években nagy sikerrel tért vissza a luxusautók piacára. Itt aztán szebbnél szebb típusokkal kápráztatta el a gazdagokat, melyekhez többek között a magyar Nagy Géza is tervezett karosszériát az alvázakra. Ekkor születtek meg a Hispano-Suiza H6 sorozat híres modelljei, amelyek nem csak Európában, de az éra hollywoodi filmcsillagainak körében is kifejezetten közkedvelt választásnak számítottak.
A Hispano-Suiza végét így nem is a második világháború és a bekövetkezett gazdasági összeomlás, vagy az autógyárak többségét akkoriban sújtó pénzügyi válság okozta; pusztán az alapító Marc Birkigt döntött úgy, hogy kivonul az autógyártásból és inkább a repülőgépmotorok tervezésére koncentrál. Az első spanyol autómárka kezdeti éveibe kalauzol vissza ez a XIII. Alfonz gyermekkori portréját ábrázoló, közel 6,5 gramm összsúlyú, 900-as aranyból vert korabeli érme, melynek révén értékes nemesfémet vásárolhat a befektető. Ezért használja ki Ön is a most kínált lehetőséget, és éljen az alábbi ajánlattal személyes vagyoni biztonságának megőrzésére!
20 peseta, XIII. Alfonz, Spanyolország, 1887-1890 |
171 000 Ft |
A fizikai nemesfémek vásárlása hosszútávú, konzervatív befektetésnek számít. Az egyéni vagyoni helyzettől függően megtakarításaink 5-20%-át ajánlott nemesfémekbe fektetni. A nemesfémvásárlást célszerű időben elaprózva, több különböző időpontban megvalósítani, az árfolyamkilengések egalizálására. Döntése meghozatala előtt, kérjük, hogy mérlegelje befektetési céljait és egy esetleges árfolyamesésből származó kockázatokat. A fentiekben foglaltak nem minősülnek befektetési tanácsadásnak. A listaár változtatásának jogát fenntartjuk. Ajánlatunk a készlet erejéig érvényes. Megrendelésével elfogadja az ÁSZF-et!