Mibe fektessek?Egyre növekszik a bizonytalanság a világban? Nem érzi biztosítva a megtakarítások vásárlóértékét? Hallott már befektetési arany rudakról és érmékről? Tudja melyiket érdemes választani? Bővebb információk
|
KapcsolatAz ARANYPIAC segítséget nyújt Önnek a nemesfémek világában. (06-1) 297-6118 NyitvatartásHétfőtől csütörtökig 9:00 - 17:00 Kérjen INGYENES visszahívást!Kollégáink állnak rendelkezésére kérdéseivel, ötleteivel és terveivel kapcsolatban! Vagy írjon nekünk levelet! |
A római mitológiában Minerva a kézművesség, az ipar, a bölcsesség istenasszonya, és a római állam védelmezője. Erről az istenségről nevezte el vállalkozását 1897-ben az akkor 30 éves Sylvain De Jong, aki kezdetben csak kerékpárokat és motorkerékpárokat gyártott a flandriai Antwerpenben. De Jong azonban már 1899-ben bemutatott egy új autóprototípust a belga Autó- és Kerékpárkiállításon, amely azonnal magára vonta a közönség figyelmét. 1904-ben következett aztán az első valóban piacképes modell, a Minervette, egy egyhengeres kisautó.
A feltörekvő belga gyártó járművei iránt ettől kezdve egy bizonyos Charles Rolls, a Rolls-Royce későbbi alapítója is érdeklődést mutatott. Ő ekkor még csak autók kereskedésével foglalkozott, és ekkor kezdett autók importjába az angol piacra a kontinensről. Az általa 105 fontos áron kínált Minervette lett Anglia legolcsóbb autója. A kedvező ár hamar népszerűvé tette a belga gyártót, amely olcsóságán kívül kiváló versenyeredményekkel is bizonyítani tudott. Ezek a sikerek adták meg a kezdőlökést a későbbi luxusautók gyártásához, így a római istenségről elnevezett márka nem sokára már filmsztárokat és királyi családokat is a vásárlói között tudhatott.
A 20-as évektől Magyarországra is érkeztek Miverva modellek. Erről az 1928-as Magyar Automobil és Motorkerékpár Compass is beszámol, amiből például megtudhatjuk, hogy ekkor a Minerva 40 lóerős alapmodellje 12.000, míg a 100 lóerős csúcsmodell 37.000 pengőbe került. Ez utóbbi már abszolút luxus kategóriának számított, amelynek ismertebb tulajdonosai között Horthy Miklós kormányzó, gróf Festetics Sándor hadügyminiszter, Habsburg József főherceg, Fedák Sári, gróf Andrássy Géza és sok más híresség, nagykövetség, állami intézmény szerepelt.
Virágkorát az 1920-as években élte a Minerva, amelyet ekkor a Rolls-Royce és a Mercedes-Benz legfőbb versenytársaként tartottak számon. Az 1929-ben bekövetkezett nagy tőzsdekrach és az azt követő gazdasági világválság azonban a luxusautók iránti keresletet is érzékenyen érintette. Ugyanebben az évben rákban meghalt a cégalapító Sylvain De Jong és ezzel a Minerva tündöklése a végéhez ért. Az utolsó döfést a második világháború adta meg, amikor a német megszállók előbb rakéta alkatrészek és repülőgépek gyártására lefoglalták a gyárat, majd egy amerikai bombatámadás romba döntött mindent.
A Minerva fénykorát I. Albert király uralkodása idején élte, aki az egyik legnépszerűbb uralkodó volt a belga trónon az ország történelme során. Az általa alapított Királyi Katonai Múzeum egyik csarnokában található az Autóvilág kiállítás, old timerek pazar gyűjteményével, melyek között több legendás Minerva modell is megcsodálható. Albert 6,45 gramm összsúlyú, nagy tisztaságú aranyból vert érméjével értékes nemesfémet vásárolhat a befektető. Ezért használja ki Ön is a most kínált lehetőséget, és éljen az alábbi ajánlattal személyes vagyoni biztonságának megőrzésére!
20 frank, I. Albert, 1914, Belgium |
161 000 Ft |
A fizikai nemesfémek vásárlása hosszútávú, konzervatív befektetésnek számít. Az egyéni vagyoni helyzettől függően megtakarításaink 5-20%-át ajánlott nemesfémekbe fektetni. A nemesfémvásárlást célszerű időben elaprózva, több különböző időpontban megvalósítani, az árfolyamkilengések egalizálására. Döntése meghozatala előtt, kérjük, hogy mérlegelje befektetési céljait és egy esetleges árfolyamesésből származó kockázatokat. A fentiekben foglaltak nem minősülnek befektetési tanácsadásnak. A listaár változtatásának jogát fenntartjuk. Ajánlatunk a készlet erejéig érvényes. Megrendelésével elfogadja az ÁSZF-et!