Mibe fektessek?Egyre növekszik a bizonytalanság a világban? Nem érzi biztosítva a megtakarítások vásárlóértékét? Hallott már befektetési arany rudakról és érmékről? Tudja melyiket érdemes választani? Bővebb információk
|
KapcsolatAz ARANYPIAC segítséget nyújt Önnek a nemesfémek világában. (06-1) 297-6118 NyitvatartásHétfőtől csütörtökig 9:00 - 17:00 Kérjen INGYENES visszahívást!Kollégáink állnak rendelkezésére kérdéseivel, ötleteivel és terveivel kapcsolatban! Vagy írjon nekünk levelet! |
A 19. századig Szibéria lényegében el volt zárva Oroszország gazdaságilag fejlett területétől. A vasútvonalak csak az Urál hegységig jutottak el, onnét már csak ló húzta szekéren lehetett tovább utazni a távoli kelet felé. A szekérutak azonban télen a hó és a rendkívüli hideg, nyáron pedig a sár miatt voltak nehezen járhatók, arról nem is beszélve, hogy a Vlagyivosztokig tartó út hosszú hetekig is eltartott. A vasút további kiépítésének várható költségei kezdetben riasztóak voltak, de végül a kereskedelmi érdekek és nem utolsósorban a hadsereg szállítási szükségletei miatt halaszthatatlanná vált az állandó vasútvonal kiépítése. A Transzszibériai vasút tervét 1891-ben fogadta el III. Sándor cár.
A 10 évre és 350 millió aranyrubelre tervezett beruházást egyidejűleg kezdték meg Vlagyivosztokból és az európai területekről. Az építkezésen több tízezer ember dolgozott a megvalósítás évei során, ám sokan nem önkéntes alapon. A munkáskezeket a szibériai fogolytáborokból szállították a helyszínre, ahol a rabok kézi szerszámokkal mozgattak meg sok ezer tonna földet, vágták a fákat, építették a töltést, hidakat és alagutakat a nehéz terepen. Az építkezés alatt elhunytak számáról csak becslések vannak.
A részben orosz fennhatóság alatt lévő kínai területen haladó vonal 1903 nyarára javarészt megépült. Ám ekkor közbeszólt a világpolitika, és miután 1905-ben az oroszok elvesztették a kínai szakasz feletti ellenőrzésüket, új nyomvonalon újra meg kellett építeni a vasutat. Újabb 10 év telt el, amíg az ún. amúri szakaszt megépítették, és az Amúr folyó feletti híd 1916-os átadása után valóban teljessé vált a vasútvonal. Az eredeti elképzelésekhez képest az építkezés 25 évig tartott, a költségekre pedig a legszerényebb becslések szerint is 1,5 milliárd rubelt írnak a történeti források.
A vasútvonal beváltotta a hozzá fűzött reményeket, hiszen Szibéria nyersanyagait elérhetővé tette, így fellendült a fakitermelés, a szén- és aranybányászat és természetesen a kőolaj-kitermelés is. A hadsereg mozgósítására is megfelelő volt a vasútvonal, valamint a II. világháború idején a szibériai hátországban fel lehetett építeni egy utánpótlást biztosító ipari centrumot is. Tény az is, hogy a szibériai koncentrációs táborokba szintén ezen a 9288 km hosszú vasútvonalon szállították a rabokat, sokszázezres nagyságrendben.
Műszaki csoda, az emberiség egy nagy alkotása, egy földrész meghódítása és számos ember halála – ez mind a Transzszibériai vasút, a világ leghosszabb egybefüggő vasútvonala, amely ma is létfontosságú gazdasági ütőér a sokszor kietlennek tűnő Szibériában. A vasútépítési projekt elindítója III. Sándor cár volt, akinek eredeti aranypénze egy igazi numizmatikai klasszikus. Ezzel a 6,45 gramm súlyú, 900-as aranyból vert érmével értékes nemesfémet vásárolhat a befektető. Ezért használja ki Ön is a most kínált lehetőséget, és éljen az alábbi ajánlattal személyes vagyoni biztonságának megőrzésére!
5 rubel, III. Sándor cár, Oroszország, 1886-1894 |
227 000 Ft |
A fizikai nemesfémek vásárlása hosszútávú, konzervatív befektetésnek számít. Az egyéni vagyoni helyzettől függően megtakarításaink 5-20%-át ajánlott nemesfémekbe fektetni. A nemesfémvásárlást célszerű időben elaprózva, több különböző időpontban megvalósítani, az árfolyamkilengések egalizálására. Döntése meghozatala előtt, kérjük, hogy mérlegelje befektetési céljait és egy esetleges árfolyamesésből származó kockázatokat. A fentiekben foglaltak nem minősülnek befektetési tanácsadásnak. A listaár változtatásának jogát fenntartjuk. Ajánlatunk a készlet erejéig érvényes. Megrendelésével elfogadja az ÁSZF-et!